تلاش جیم رایان برای افزایش علاقه به کارهای مستقل



شوهی یوشیدا می‌گوید جیم رایان تلاش کرده تا جانی تازه به رابطه بین سونی و بازی‌های مستقل بدهد. در جدیدترین اخبار بازی، جیم رایان علاقه مند به افزایش علاقه به بازی های مستقل است. شوهی یوشیدا، رئیس بازی‌های مستقل سونی، در مصاحبه‌ای با GameIndustry گفت که جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن معتقد است که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، این شرکت بیش از حد بر روی کارهای AAA تمرکز کرده و از تیمش خواسته تا در این مورد فکر کنند. در نتیجه چندین استخدام در شرکت انجام شد و نقش یوشیدا در پلی استیشن نیز تغییر کرد. همانطور که این شرکت قصد داشت روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل تحت رهبری رایان تقویت کند، یوشیدا در مورد روزهای اولیه پلی استیشن 4 می گوید، جایی که سونی اولین شرکتی بود که تعدادی از عناوین مستقل را در طول E3 معرفی کرد: و به عنوان تولید کنندگان مستقل شناخته می شدند. اما در سال‌های 2018 و 2019، این شرکت بیشتر بر تولیدات با بودجه‌ی بالا تمرکز کرد و جیم رایان می‌خواست آن را تغییر دهد. او از تیم روابط حزبی خواست تا طرحی طراحی کنند تا پلی استیشن دوباره تلاش کند تا به سازندگان و آثار مستقل کمک کند.” فردی که پس از پیوستن به این استودیو به مایکروسافت شغل خود را از دست داد.آن دو سپس طرح خود را برای تغییر جایگاه پلی استیشن در بین آثار مستقل به بالاترین مقام ارائه کردند و در نهایت از حمایت سونی برای اجرای برنامه های خود برخوردار شدند.یکی از مواردی که یوشیدا و تیم او فوراً پیاده‌سازی کرد، توانایی انتخاب بهترین محتوا و نمایش آن بود. این برای مشتریان بود. “بازی‌های مستقل زیادی به پلی‌استیشن می‌آیند. ما باید به کاربران نشان می‌دادیم که به کدام کارها توجه کنند. همچنین، زمانی که توسعه‌دهندگان عالی می‌شوند. بازی‌ها، ما می‌توانیم مطمئن شویم که در حال ارتقا هستند.” نمونه هایی از این موارد در وبلاگ پلی استیشن در چند سال گذشته دیده شده است. جایی که سونی به طور مرتب میزبان «Indie Afternoons» است تا بزرگترین و بهترین محتوا را به نمایش بگذارد. این شرکت در این چند سال در کارهای مستقل خیلی بهتر عمل کرده و بازی هایی مثل سیفو و استری را ارائه کردند که امسال مورد توجه کاربران قرار گرفت و این به لطف بازاریابی یوشیدا است. البته هنوز کار بیشتری لازم است. یوشیدا می‌گوید که این شرکت همچنان در تلاش است تا ابزارهای خود را بهبود بخشد تا فرآیند ارسال و تأیید را ساده‌تر کند و اطمینان حاصل کند که همه آثار به اندازه کافی ارائه می‌شوند. از جمله آثاری که لزوما توسط خود سونی انتخاب نشده اند. با توجه به رقابت شدید مایکروسافت و نینتندو، می توان اعتراف کرد که پلی استیشن دیگر بهترین مکان برای تجربه کارهای مستقل نیست. اما وضعیت نسبت به نسل گذشته پلی استیشن 4 بهتر شده است و می توان امیدوار بود که سونی جایگاه خود را در این موضوع مهم در بازی ارتقا دهد.

دیدگاهتان را بنویسید