دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی در کمین افراد شب زنده داری است



اگر شما یکی از 30 درصد افرادی هستید که دوست دارند تا دیروقت بیدار بمانند، ممکن است بخواهید تغییری در برنامه خواب خود ایجاد کنید. گروهی از محققان دانشگاه راتگرز در یک مطالعه جدید اعلام کردند که جغدهای شب نسبت به افرادی که زودتر به رختخواب می روند شانس بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 دارند. همانطور که فوربس می نویسد، حدود 1.6 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت نوع 1 مبتلا هستند. هستند. به گفته پزشکان، دیابت نوع 1 یک بیماری غیر قابل درمان و غیرقابل پیشگیری است. این در حالی است که گفته می شود نزدیک به 30 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت نوع 2 مبتلا هستند. دیابت نوع 2 تا حد زیادی تحت تأثیر رژیم غذایی و سبک زندگی افراد است. در دیابت نوع 2 قند خون افزایش می یابد و در نتیجه ممکن است رگ های خونی آسیب ببینند و فرد دچار بیماری قلبی شود. دانشمندان بر این باورند که دیابت نوع 2 ناشی از مقاومت بدن در برابر انسولین است. این شرایط زمانی رخ می دهد که بدن به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمی دهد. کمبود خواب به مقاومت بدن در برابر انسولین (عامل دیابت نوع 2) کمک می کند. قند یا کالری بیش از حد) و عدم فعالیت بدنی. استیون مالین، یکی از نویسندگان مقاله و دانشیار گروه حرکت شناسی و سلامت در دانشگاه راتگرز، می گوید: «کمبود خواب اخیراً به عنوان یکی دیگر از عوامل رفتاری که به مقاومت به انسولین کمک می کند، پیشنهاد شده است. ابتلا به دیابت نوع 2 مهم است، اما داشتن خواب کافی و خواب با کیفیت نیز مهم است. مطالعات مالین و همکارانش نشان می‌دهد افرادی که به زندگی شبانه علاقه‌مند هستند، در مقایسه با افرادی که زود به رختخواب می‌روند، با خطر بیشتری برای چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی عروقی مواجه هستند. یکی از توضیحات محققان در مورد رابطه بین زندگی شبانه و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 احتمالاً به این دلیل است که سبک زندگی افراد شبانه با ریتم شبانه روزی آنها تداخل دارد. به عنوان مثال، با وجود علاقه مردم به زندگی شبانه، بسیاری از بزرگسالان شاغل هنوز مجبورند صبح زود از خواب بیدار شوند تا فرزندان خود را به مدرسه ببرند یا خودشان به سر کار بروند. به گفته مالین، این همان چیزی است که باعث می شود جغدهای شب به اندازه کافی یا با کیفیت نخوابند. نداشتن خواب کافی یا با کیفیت “فیزیولوژی افراد را تغییر می دهد و خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.” توانایی افراد شبانه برای استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی کاهش می یابد، استیون مالین و همکارانش در طی یک دوره هفت روزه، هر روز (در طول روز و (هنگام خواب) متابولیسم و ​​سطوح فعالیت شرکت کنندگان را بررسی کردند و در نهایت دریافتند که توانایی افراد شبانه استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی کاهش یافته است به این معنی که چربی در بدن این افراد انباشته می شود و در نتیجه افزایش چربی بدن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد از طرفی افرادی که از خواب بیدار می شوند در اوایل صبح بیشتر به چربی به عنوان منبع انرژی تکیه می کنند و عموما آمادگی بیشتری برای ورزش های هوازی دارند.مالین می گوید اعتقاد بر این است که رعایت رژیم غذایی مناسب، داشتن فعالیت بدنی و بهبود الگوی خواب می تواند از مقاومت بدن به انسولین جلوگیری کند. دیابت نوع 2. او ادامه می دهد که بهترین کاری که جغدهای شب می توانند برای بهبود سلامت خود انجام دهند این است که زودتر به رختخواب بروند. مالین همچنین می گوید اگر جغدهای شب در طول روز فعالیت بدنی داشته باشند. ، آنها ممکن است بتوانند برخی از عواقب منفی جغدهای شب را جبران کنند: حرکت در طول روز راهی عالی برای تقویت سلامتی شما است. این حرکت لزوماً نباید شدید باشد. فرد می تواند در طول روز هر ساعت دو دقیقه ورزش کند یا بعد از هر وعده غذایی 10 تا 15 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشد. آنها نیاز زیادی دارند، خودداری کنید تا بدن برای خواب بهتر آماده شود. همچنین توصیه می شود در ساعات پایانی شب از مصرف غذاهای محرک مانند کافئین یا مقادیر زیاد شکر خودداری کنید. محققان می گویند بهتر است افراد هنگام خواب به صفحه نمایش نزدیک خیره نشوند: نور آبی صفحه می تواند ساعت شبانه روزی بدن را فریب دهد و شما را بیدار نگه دارد. به گفته محققان، جغدهای شب حتی اگر کمی زودتر از قبل به خواب بروند، می توانند به خواب بروند. تفاوت های قابل توجهی در سلامت خود ایجاد کنید: “15 دقیقه زودتر به رختخواب بروید و روز بعد 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. قدم های کوچکی برای تبدیل شدن به یک فرد صبحگاهی بردارید.” نتایج این مطالعه در مجله علمی Experimental Physiology منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید