فاش شد: اپل هر کلیک کاربر روی اپ استور را ردیابی می کند



اپل همیشه ادعا کرده است که حفاظت از اطلاعات کاربران یکی از اولویت های اصلی این شرکت بوده است، اما به نظر می رسد که ادعاهای این شرکت تنها نوعی تبلیغات بوده است. طبق یک گزارش جدید، اپل گفته است که در پلتفرم اپ استور خود، هر چیزی را که کاربران روی آن کلیک می کنند، ردیابی می کند. این امر ظاهرا همزمان با افزایش میزان تبلیغات نمایش داده شده در فروشگاه اتفاق افتاده است. به نظر می رسد اپل قصد دارد با جمع آوری اطلاعات کاربران، تبلیغات هدفمندتری را در اپ استور به کاربران نمایش دهد. بر اساس این گزارش، iOS تمامی جزئیات مربوط به کلیک های کاربران را در اپ استور ذخیره کرده و برای اپل ارسال می کند. در این گزارش ادعا شده بود که اپل از سال 2021 با عرضه iOS 14.6 این کار را انجام خواهد داد و اخیراً بر شدت آن افزوده شده است. نکته جالب اینجاست که اپل در iOS 14.5 یک ویژگی شفافیت ردیابی را معرفی کرد که از صاحبان اپلیکیشن ها می خواست قبل از ردیابی کاربران رضایت خود را بگیرند، اما خود این شرکت پس از انتشار iOS 14.6 شروع به ردیابی کاربران کرد. اپل هنوز توضیحی در این زمینه نداده است، اما بلومبرگ اخیرا گزارش داده است که اپل قصد دارد در سال های آینده درآمد حاصل از نمایش تبلیغات در پلتفرم خود را به 10 میلیارد دلار برساند. اپ استور تا کنون سهم زیادی در درآمد اپل داشته است و از سوی دیگر اپل در تلاش است تا این پلتفرم را از شر اپلیکیشن های قدیمی و به روز نشده خلاص کند و تاکنون میلیون ها اپلیکیشن را از آن حذف کرده است. در حال حاضر پلی استور گوگل اپل با 3553050 اپلیکیشن، اپ استور با 1672271 اپلیکیشن در رتبه دوم و فروشگاه آمازون با 541697 اپلیکیشن در رتبه سوم قرار دارند. منبع: گیزچینا

دیدگاهتان را بنویسید