فناوری مقیاس‌بندی XeSS اینتل معرفی شد



اینتل با برگزاری رویدادی در تاریخ 5 اکتبر نسل سیزدهم پردازنده های Raptorlake و نسخه Limited Edition گرافیک Arc A770 را معرفی کرد.در همین مراسم تیم آبی اعلام کرد که از این پس فناوری XeSS این شرکت در برخی از بازی ها در اختیار گیمرها قرار خواهد گرفت. . در واقع، فناوری ارتقاء مقیاس XeSS قبل از ورود گرافیک Arc A770 به فروشگاه ها در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و حتی در حال حاضر پچ مورد نیاز برای اجرای این فناوری برای دانلود در Github در دسترس است. Shadow of the Tomb Raider اولین بازی شناخته شده ای است که از XeSS پشتیبانی می کند. به گفته Videocardz، فناوری ارتقاء مقیاس XeSS اینتل نه تنها از گرافیک Arc، بلکه از پردازنده های گرافیکی Nvidia GeForce و AMD Radeon نیز پشتیبانی می کند. پس از دانلود و تست این فناوری بر روی گرافیک Radeon RX 6800XT، یکی از کاربران توییتر با نام کاربری CapFrameX نتیجه را در حساب کاربری خود منتشر کرد: همانطور که اینتل وعده داده بود، نسخه 1.0 فناوری XeSS در GitHub منتشر شده است. این فناوری بعد از AMD FSR 2.0 دومین فناوری مقیاس پذیری است که به پلتفرم اضافه می شود و به نظر می رسد که کد کامل آن هنوز متن باز نشده است. آیا از مقیاس‌بندی XeSS مانند DLSS و FSR برای استفاده در بازی‌های دیگر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید