مقایسه سئو و گوگل ادوردز، کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟



امروزه بهترین و موثرترین روش تبلیغاتی برای کسب و کارها مراجعه به وب سایت کسب و کار است. این موضوع باعث شده تا صاحبان مشاغل همیشه به دنبال افزایش ترافیک وب سایت خود باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و مقایسه سئو و گوگل ادوردز بپردازیم تا راهنمای شما در انتخاب راه درست و صحیح بین این دو روش تبلیغاتی موثر باشیم. اگر هنوز در مورد افزایش بازدید وب سایت خود مطمئن نیستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. تبلیغات در گوگل یک کمپین دیجیتال مارکتینگ است که در ازای پرداخت، وب سایت شما در اولین نتایج گوگل ظاهر می شود. سئوی سایت نیز فرآیندی است که از طریق آن می توانید وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهینه کنید و رتبه های برتر گوگل را در کلمات کلیدی حوزه کاری خود کسب کنید. این دو جزء مهم ترین اجزای بازاریابی موتورهای جستجو هستند. اما کدام یک برای وب سایت شما بهتر است؟ سئو چیست؟ SEO یا Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت در نتایج موتورهای جستجو است. هر روز هزاران مقاله در مورد یک موضوع و عنوان خاص در وب سایت های مختلف نوشته می شود، اما کدام یک را می توان در بالای نتایج گوگل نمایش داد؟ سئو مجموعه ای از عملیات است که بر روی محتوا و طراحی سایت تمرکز دارد تا آن را به یکی از نتایج اولیه در جستجوی گوگل تبدیل کند و در واقع تعداد بازدید و نرخ تبدیل سایت را افزایش دهد. به طور کلی، شما باید یک وب سایت کاربردی با محتوای منحصر به فرد داشته باشید تا بتوانید مخاطبان هدف را به وب سایت خود جذب کنید. گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟ اگر دقت کرده باشید، وقتی یک عبارت را در صفحه جستجوی گوگل جستجو می کنید، وب سایت هایی را مشاهده می کنید که در سمت چپ آنها علامت تبلیغات یا Sponsored وجود دارد و به طور کلی جزو اولین پیشنهادات گوگل هستند. گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی گوگل است که به وب سایت ها کمک می کند تا در نتایج اول قرار گیرند و از این طریق به دیده شدن وب سایت ها کمک می کند. ارائه این سرویس رایگان نیست و به ازای هر کلیک کاربر بر روی وب سایت شما مبلغی از شارژ حساب شما کسر می شود. مقایسه سئو و گوگل ادوردز اکنون که با سئو و تبلیغات در صفحه اول گوگل آشنا شدید، بهتر است آنها را با هم مقایسه کنید و تفاوت آنها را دریابید: بهینه سازی سایت از طریق سئو فرآیندی زمان بر و طولانی مدت است. بود. البته با سفارش سئوی وب سایت خود به یک تیم متخصص و حرفه ای می توانید وب سایت خود را در رتبه و جایگاه مناسب قرار دهید. اما افزایش بازدید از طریق تبلیغات گوگل در کوتاه مدت قابل انجام است، اما مدت زمان آن محدود است. در تبلیغات گوگل ادوردز شما در اولین نتایج گوگل قرار می گیرید و هر کلیکی که کاربران روی سایت شما انجام می دهند برای شما هزینه دارد. اما در سئو هر هزینه ای که برای رشد وب سایت خود پرداخته اید در دراز مدت از طریق کسب درآمد به شما بازگردانده می شود و همچنین در دراز مدت کسب و کار شما رونق می گیرد و می توانید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. خودتان پیدا کنید. ترافیکی که از طریق روش سئو وارد وبسایت شما می شود رایگان بوده و هزینه ای ندارد اما ترافیک تبلیغات گوگل ادوردز پولی است. شما می توانید با خیالی آسوده و مطمئن کسب و کار و فعالیت خود را به طور موقت در اولین نتایج گوگل مشاهده کنید و سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید و تبلیغات گوگل رتبه این وب سایت ها را تضمین می کند. اما در سئو تضمینی برای قرار گرفتن در اولین نتایج جستجو وجود ندارد و باید سعی کنید با استفاده از استراتژی ها و تکنیک های لازم در سئو سایت خود را بهینه کنید تا بتوانید از گوگل جایگاه و رتبه خوبی کسب کنید. لازم به ذکر است که نتایج بدست آمده از طریق سئو پایدارتر و طولانی مدت خواهد بود و این مدت زمان طولانی می تواند تاثیر بسزایی در رشد کسب و کار شما داشته باشد. برای به دست آوردن نتایج بهتر در گوگل ادوردز می توانید کلمات کلیدی زیادی را هدف قرار دهید، اما در سئو باید روی کلمات کلیدی کمتری تمرکز کنید تا نتایج بهتری بگیرید. با توقف تبلیغات گوگل ادوردز، ترافیک سایت شما نیز متوقف می شود. به عبارت دیگر شما در رتبه های اول گوگل قرار نخواهید داشت. اما در سئو این ترافیک حفظ می شود و برای مدت طولانی به صورت ارگانیک باقی می ماند. در تبلیغات گوگل می توانید از طریق یک متخصص به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید، اما کار در سئو نیازمند دانش، مهارت و تجربه کافی است. با گوگل ادوردز همچنین می توانید بر روی وب سایت های گوگل و وب سایت هایی که از Google AdSense استفاده می کنند تمرکز کنید، اما نتایج SEO فقط برای صفحات نتایج است. شما می توانید عملکرد کمپین های AdWords خود را ارزیابی کنید و اگر برای وب سایت شما سودآور هستند، می توانید بودجه خود را افزایش دهید. در نهایت، کدام استراتژی بهتر است؟ وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از این روش ها برای کسب و کار شما بهتر است؛ می توان گفت انتخاب هر کدام به نوع فعالیت، هدف کسب و کار و میزان بودجه شما بستگی دارد. البته بهترین راه این است که روی هر دو روش تمرکز کنید و همزمان آنها را پیش ببرید. کلمه آخر گوگل ادوردز و سئو رقیب نیستند بلکه مکمل یکدیگر هستند و با کمک هر دو می توانید رشد قابل توجهی را در کسب و کار خود تجربه کنید. در این راه تیم مجرب فامین ادز می تواند در کنار شما باشد. پیشنهاد می کنیم جهت دریافت راهنمایی بیشتر در زمینه تبلیغات در گوگل، سفارش طراحی سایت و سفارش سئو سایت و همچنین اطلاع از هزینه سئو سایت از طریق شماره تماس 02144857932 با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.#توجه : این مقاله یک رپورتاژ تبلیغاتی است و محتوای آن توسط آگهی دهنده تهیه و نوشته شده است. دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید