کارشناس تولید محتوا کیست؟



100 نکته آموزش رایگان در اینستاگرام Neoseo در این مقاله به شما گفته می شود که یک متخصص تولید محتوا کیست و چه کاری باید انجام دهد و همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید یک متخصص تولید محتوا شوید. در ابتدا باید بگوییم که در همه جای دنیا شغلی که قرار است تقدیم شما عزیزان کنیم به عنوان کارشناس بازاریابی محتوا نیز شناخته می شود. اما از آنجایی که در بین ایرانیان شغل کارشناس تولید محتوا رواج بیشتری دارد، در این مقاله از نیوزئو با همین نام ادامه می دهیم. خلاصه مطالبی که در این پست به آن می پردازیم به شرح زیر است: کارشناس تولید محتوا کیست؟ یک کارشناس محتوا چه مهارت ها و پیش نیازهایی باید داشته باشد؟ چگونه یک متخصص بازاریابی محتوا شویم؟ درآمد کارشناسان و متخصصان تولید محتوا چقدر است؟ برای شرکت در آخرین دوره آموزشی تولید محتوا کلیک کنید. کارشناس تولید محتوا کیست؟ کارشناس تولید محتوا، کارشناس محتوا، کارشناس بازاریابی محتوا، کارشناس تولید محتوا، استراتژیست محتوا و … همه دارای ماهیت یکسانی هستند. بنابراین، هر جا که این عبارات در این مقاله استفاده شده باشد، منظور همان شغلی است که برای آن وارد این صفحه شده اید و قصد دارید در مورد آن اطلاعات کسب کنید (البته این عناوین همه متفاوت هستند، اما در کشور ما، متاسفانه، همه آنها هستند. آنها یکی را می شناسند و شرح وظیفه برای آنها مشخص شده است). کارشناس تولید محتوا کسی است که مسئولیت نوشتن یا تولید، ویرایش و تبلیغ یک محتوا را در بسترهای آنلاین مانند وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، ایمیل و غیره بر عهده دارد. برای پلتفرم های مختلف از جمله وب سایت ها، وبلاگ ها، کمپین های بازاریابی ایمیلی، کمپین های تبلیغاتی، پست های رسانه های اجتماعی، اینفوگرافیک ها و موارد دیگر. او انجام می دهد. همچنین در محتوای تولید شده باید موارد بازاریابی برای فروش محصولات یا خدمات و افزایش آگاهی از برند وجود داشته باشد. روند کار یک کارشناس محتوا به گونه ای است که باید همیشه در کنار یک متخصص سئو سایت باشد و یا حداقل اطلاعات کامل و جامعی در زمینه سئو محتوای وب سایت داشته باشد. تنها از این طریق است که می توان تضمین کرد که محتوای تولید شده مطابقت خوبی با اهداف کسب و کار اینترنتی داشته باشد. بسته به مهارت و تجربه، نقش یک متخصص محتوا می تواند بسیار متفاوت باشد. شرکت های بزرگ ممکن است تنها بخشی از فرآیند تولید و بازاریابی محتوای تجاری خود را در اختیار این کارشناسان قرار دهند. بر این اساس، نقش هایی که یک کارشناس بازاریابی محتوا در شرکت های مختلف می تواند بر عهده بگیرد را می توان به شرح زیر تفکیک کرد: کارشناس بازاریابی محتوا: مسئول تحقیق و نگارش محتوا استراتژیست بازاریابی محتوا: مسئول برنامه ریزی نحوه تبلیغ و توسعه محتوای شرکت در سوال مدیر تولید محتوا: مسئول تولید، انتشار و بازاریابی محتوا بازاریاب محتوا: مسئول بازاریابی محتوا و انتشار محتوا در پلتفرم های مختلف برای جذب ورودی بیشتر از شرکت آن را به مدیران و تیم اجرایی شرکت مورد نظر نشان می دهد. حالا زمانش فرا رسیده! این مطلب را بخوانید: آموزش تولید محتوا. پیشنهاد نویسنده این است که ابتدا مقاله فوق را مطالعه کنید و سپس ادامه این مقاله را مطالعه کنید. ویژگی ها و مهارت های یک کارشناس تولید محتوا تا به حال حتما به خوبی متوجه شده اید که کارشناس تولید محتوا کیست و ماهیت او چیست. حال باید دید این کارشناس محتوا باید چه مهارت ها و پیش نیازهایی داشته باشد تا بتواند کار کند: توانایی نوشتن داستان یک کارشناس بازاریابی محتوا، او باید بتواند داستان هایی خلاقانه در چارچوب استانداردهای برند بنویسد. برای این منظور، آنها باید دستورالعمل های برند شرکت را دنبال کنند تا مطمئن شوند که پیام موجود در محتوای آنها با دستورالعمل های شرکت مطابقت دارد. همچنین فردی که قرار است متخصص بازاریابی محتوا شود باید بخش زیادی از وقت خود را صرف نوشتن و تولید محتوا کند. به همین دلیل طبیعی است که این فرد باید مهارت نوشتاری خوبی داشته باشد یا حداقل آن را با تمرین به دست آورده باشد. مدرک دانشگاهی اگر می خواهید از راه دور کار کنید، ممکن است نیاز فوری به مدرک دانشگاهی پیدا نکنید. اما اگر می خواهید در شرکتی استخدام شوید، حتما باید مدرک دانشگاهی داشته باشید. آشنایی با پلتفرم های مختلف بهترین تولیدکنندگان محتوای دیجیتال برای موفقیت باید بتوانند در انواع مختلفی از پلتفرم های محتوای دیجیتال مانند وب سایت ها، وبلاگ ها، ویدیوها، موبایل، شبکه های اجتماعی و غیره محتوا تولید کنند. به همین دلیل باید با تمامی پلتفرم های ذکر شده آشنا باشند و در صورت نیاز برای هر کدام محتوای استاندارد تولید کنند. درک کافی از SEO در حالی که از کارشناسان تولید محتوا انتظار نمی رود که متخصص سئو باشند، آنها باید تفاوت بین نوشتن در وب سایت و وبلاگ و نوشتن در رسانه های اجتماعی را درک کنند. همچنین کارشناس تولید محتوا باید بتواند محتوایی تولید کند که موضوع و عبارات کلیدی آن توسط کاربران هدف جستجو شود. سایر موارد مرتبط با مهارت تولید کننده محتوا در زمینه سئو به شرح زیر است: توانایی تحقیق در مورد کلمات کلیدی: همانطور که در بالا گفتیم تولید محتوا و سئو سایت دو مقوله به هم پیوسته هستند. یکی از بخش هایی که این دو را به هم مرتبط می کند، تحقیق کلمات کلیدی است. دانش کافی در زمینه سئو: تحقیق کلمات کلیدی به تنهایی نمی تواند محتوای وب سایت مورد نظر را بهینه کند. کارشناس تولید محتوا باید اصول و مبانی سئو را بداند و در روند کاری خود پیاده سازی کند. توانایی تجزیه و تحلیل رقبا: بازاریابان محتوا باید بتوانند فعالیت های رقبا را در تمام مراحل کار برای یک شرکت تجزیه و تحلیل کنند و بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده اند، بهترین استراتژی ها را ارائه دهند. چگونه یک متخصص بازاریابی محتوا شویم؟ مراحلی که باید برای تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه انجام دهید به شرح زیر است: درک اینکه بازاریابی محتوا چیست و چگونه کار می کند. مهارت های نوشتاری خود را بهبود بخشید. شناسایی تمامی ابزارهای بازاریابی محتوا و جداسازی بهترین آنها. بازاریابی محتوا، توانایی تحقیق در مورد کلمات کلیدی، کسب دانش و مهارت های کپی رایتینگ، داشتن وبلاگ شخصی، کسب دانش کافی در زمینه دیجیتال مارکتینگ، راه اندازی کسب و کار خود به عنوان فریلنسر، تبلیغ کار خود در بهترین وب سایت ها، به روز بودن – تاریخ ترفندهای بازاریابی و تولید محتوا و درآمد کارشناسان و متخصصان تولید. محتوا چقدر است؟ تعیین عدد برای درآمد کارشناس محتوا کار درستی نیست. زیرا یک نفر می تواند درآمد زیادی در این زمینه به دست آورد و در عین حال ممکن است فردی حتی یک ریال هم نتواند از این تخصص درآمد کسب کند. همه اینها به سطح فعالیت و کیفیت کار شما بستگی دارد. اگر می خواهید در این زمینه شروع به کار کنید، پیشنهاد ما این است که کار خود را به عنوان فریلنسر انجام دهید. این به شما امکان می دهد با بسیاری از شرکت ها کار کنید و این باعث افزایش درآمد شما می شود. اگر به دنبال عدد هستید باید بگوییم که یک کارشناس محتوا می تواند از 2 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان درآمد کسب کند. معمولا افرادی که می توانند از این تخصص درآمد بالایی داشته باشند به صورت تیمی کار می کنند و این باعث می شود که پروژه های بیشتری را جذب کنند. کسب درآمد آنلاین 100% کار می کند. خلاصه نهایی کار کارشناس محتوا بسیار شیرین است و نیاز به آن همیشه در بسیاری از کسب و کارها دیده می شود. اما مراقب باشید که اگر علاقه زیادی به تولید محتوا ندارید و یا مکانیزم بازاریابی را درک نمی کنید، ممکن است در سال های اولیه ورود به این عرصه برای شما خوب باشد اما به تدریج جذابیت خود را از دست خواهد داد. و این چیزی است که باعث می شود در کار خود موفق نشوید. امیدواریم تصمیم درستی بگیرید و اگر سوالی در مورد تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی محتوا دارید، در انتهای همین پست با ما در میان بگذارید. مطلب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید