بر اساس گزارشها، محبوبترین پلتفرم پخش ویدیو در جهان، یوتیوب، گزارش میشود که در حال آزمایش سرویس جدیدی است که از تبلیغات پشتیبانی میکند و آن چیزی نیست جز پخش کانالهای تلویزیونی. این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت های مختلف برای آوردن برنامه های تلویزیونی، فیلم ها و کل کانال های تلویزیونی به پلتفرم خود است. در واقع یوتیوب تایید کرده است که این سرویس در حال آزمایش است و کاربران منتخب یوتیوب در حال آزمایش آن هستند. در حال حاضر، YouTube در حال سنجش بینندگان است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ممکن است تا 45٪ تخفیف برای نمایش تبلیغات ارائه شود. در واقع، این قراردادی است که یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا ارائه کرده است. به نظر می رسد این اقدام نیز یکی از تصمیمات جنجالی یوتیوب برای تسلط بر حوزه پخش و پخش ویدئو در اینترنت باشد. پلتفرم متعلق به گوگل اخیراً قراردادی را با NFL Sunday Ticket امضا کرده است تا از امسال بازیهای NFL را به صورت زنده در YouTube TV و YouTube Primetime پخش کند. همچنین یوتیوب سهم بیشتری از درآمد تبلیغاتی را به تولیدکنندگان ویدیوهای کوتاه یا YouTube Shorts اختصاص داده است که سودآوری این سرویس را بیشتر از TikTok می کند. اشتراک گذاری