9 ترفند جدید برای صبح زود بیدار شدن!



صبح زود بیدار شدن همیشه یک مشکل بزرگ برای بسیاری از افراد در مقطعی از زمان است و بسیاری از روش ها جواب نمی دهند. به عنوان مثال، تنظیم ساعت زنگ دار گوشی و افزایش صدای آن به پایین گاهی اوقات جوابگو نیست. فاصله بیش از حد تلفن از تخت گاهی اوقات باعث بیدار شدن افراد خواب آلود می شود! اما باید بگوییم که صبح زود بیدار شدن انسان را به مرور زمان به طور کلی از خود و زندگی اش شاد و راضی می کند. یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه تورنتو، کانادا، دریافته است که هر فرد دارای پروفایل خواب خاصی است که به عنوان کرونوتیپ شناخته می شود و پروفایل ایده آل برای اکثر افراد این است که صبح زود از خواب بیدار شوند. اما راه های زودتر بلند شدن از رختخواب چیست؟ برای آشنایی بیشتر با این ترفندها با دی جی همراه باشید. 1. با خودتان تصمیم بگیرید چه ساعتی می خواهید بیدار شوید! بسیاری از ما ساعتمان را روی 5 صبح تنظیم می کنیم اما ساعت 7 صبح یا دیرتر از خواب بیدار می شویم. بنابراین بهتر است برای زمان واقعی بیدار شدن زنگ هشدار تنظیم کنیم تا مغز ما بداند که این زمان بیداری است. 2. پرده اتاق خود را برای نور خورشید باز بگذارید! با کمی تکان دادن پرده اتاق خواب خود متوجه می شوید که صبح شده است. نور خورشید می تواند برخی افراد را بیدار کند. 3. دکمه تکرار زنگ هشدار را به هیچ وجه تمدید نکنید! در واقع برای اولین بار با شنیدن صدای زنگ، هورمون های استرس از خواب بیدار می شوند، اما پس از چندین بار تکرار زنگ، بدن شما خسته تر از قبل از خواب بیدار می شود. 4. اولین برنامه خود را کمی سبک تر تنظیم کنید! گاهی اوقات دانستن اینکه چه کارهای سختی را باید انجام دهید در صبح زود باعث خواب آلودگی شما می شود. همیشه دو ساعت اول بعد از بیدار شدن را به کارهای معمولی و آسان اختصاص دهید. در واقع مغز انسان دو ساعت پس از بیدار شدن قدرت پردازش خود را به دست می آورد. 5. خودتان را نیشگون بگیرید! چندین مکان حساس در بدن برای بیدار شدن وجود دارد. برای بیدار شدن کافی است پیشانی یا محل بین انگشت شست و سبابه یا زیر کاسه زانو یا زیر گردن خود را به مدت سه دقیقه فشار دهید. 6. هر روز در ساعت معینی از خواب بیدار شوید! به کار خود ریتم خاصی بدهید. اگر می خواهید ساعت 6 صبح از خواب بیدار شوید، هر روز هفته در این ساعت از خواب بیدار شوید تا تبدیل به عادت شود. 7. زنگ هشدار خود را نرم کنید! بیدار شدن خیلی سریع با یک زنگ بلند اغلب منجر به خاموش شدن زنگ هشدار و بازگشت به خواب می شود زیرا شما هنوز بیدار هستید. 8. به خودت تکانی بده! پس از باز کردن چشمان خود و بلند شدن از رختخواب، چند حرکت یوگا برای بیدار شدن شما کافی است. 9. آب کافی بنوشید! در طول شب بدن شما آب از دست می دهد و این باعث تنبلی در بیدار شدن می شود. پس بهتر است همیشه یک لیوان آب نزدیک محل خواب خود داشته باشید تا بعد از بیدار شدن از خواب بنوشید. راه های شما برای بیدار شدن در صبح زود چیست؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید