crm چیست؟ راهنمای ساخت پل طلایی برای مشتریان


“اگر مردم باور داشته باشند که ارزش های مشترکی با یک شرکت دارند، به برند وفادار خواهند ماند.” این جمله هاوارد شولتز، مدیر افسانه ای استارباکس، راز موفقیت این برند معروف را فاش می کند. مدیریت ارتباط با مشتری مفهومی است که مشهورترین برندهای دنیا از آن آگاه هستند. حتماً از خود پرسیده اید که CRM چیست؟ در این مقاله به این سوال مهم پاسخ می دهیم و در مورد تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر کسب و کار صحبت می کنیم. خواندن این مقاله دیدگاه شما را در مورد نحوه ارتباط با مشتریان تغییر خواهد داد. ساده ترین تعریف CRM؛ فناوری مدیریت ارتباط با مشتری اول از همه، باید بدانید CRM مخفف چیست و به چه معناست؟ CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است. فناوری مورد نیاز برای مدیریت تمامی روابط و تعاملات شرکت با مشتریان فعلی و بالقوه CRM نامیده می شود. به عبارت دیگر، مدیریت ارتباط با مشتری ترکیبی از شیوه‌ها، استراتژی‌ها و فناوری‌هایی است که شرکت‌ها برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات و داده‌های مشتری در طول چرخه حیات مشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند. از جمله اهداف CRM می توان به بهبود روابط خدمات مشتری، کمک به حفظ مشتری و همچنین رشد فروش اشاره کرد. نرم افزار CRM داده های مشتری را در کانال های مختلف یا نقاط تماس بین مشتری و شرکت جمع آوری می کند. این اطلاعات معمولاً شامل وب سایت، تلفن، چت زنده و شبکه های اجتماعی شرکت می شود. سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری همچنین اطلاعات دقیق مشتری مانند اطلاعات شخصی، سابقه خرید، ترجیحات خرید و نگرانی های مشتری را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند. با شناخت بهتر مشتریان خود می توانید ارتباط موثری با آنها برقرار کنید و بر روابط سازمان خود با مشتریان فعلی و بالقوه تمرکز کنید. در مقاله چگونه با مشتری صحبت کنیم اصول و نکات مهم ارتباط با مشتری را به شما گفته ایم که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می کنیم. آشنایی با انواع CRM؛ 4 رویکرد اصلی برای مدیریت ارتباط با مشتری رویکردهای مدیریت ارتباط با مشتری به 4 دسته اصلی تقسیم می شوند تا درک عمیق تری از تعریف CRM به دست آورند. در ادامه انواع CRM برای کسب و کارها و سازمان های مختلف را بیان می کنیم تا با مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری بیشتر آشنا شوید: 1- CRM استراتژیک; یک ضرورت برای موفقیت کسب و کار اولین رویکرد برای مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی استراتژیک برای موفقیت کلی کسب و کار است. ماهیت استراتژیک CRM به این معنی است که تمام فرآیندهای سازمان باید با یک هدف اصلی همسو شوند. به عنوان مثال، هدف تبدیل مخاطب به مشتری وفادار، هدفی است که تحقق آن در گرو حمایت کل مجموعه و همکاری تمامی بخش های آن از تولید تا طراحی محصول است. 2- CRM عملیاتی; اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار اولین و مهمترین شرط عملیاتی کردن یک فرآیند در سازمان است. نرم افزار CRM فرآیندهای مختلف از فروش گرفته تا بازاریابی و پشتیبانی مشتری را خودکار می کند. اتوماسیون و تجهیزات نرم افزاری کار مشتریان را آسان کرده و رضایت آنها را افزایش می دهد. ماژول bpms در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری امکان انجام فرآیندهای مختلف اعم از ثبت، ذخیره سازی، دسته بندی داده ها و تبدیل آنها به اطلاعات مفید و کاربردی را فراهم کرده است. 3- CRM تحلیلی; درک رفتار مشتری با تبدیل داده های خام به دانش. بسیاری از مردم نرم افزار CRM را با توانایی تجزیه و تحلیل داده ها می شناسند. این نرم افزار با تبدیل داده های خام به دانش ساخت یافته به درک رفتار مشتری و طراحی استراتژی های جدید کمک می کند. این موضوع باعث بهبود فرآیند تصمیم گیری های کلان مرتبط با اجرای فرآیندهای فروش و بازاریابی می شود. 4- CRM تعاملی; اساس ارتباط با مشتریان مدیریت تعاملی ارتباط با مشتری به شروع ارتباط از طریق روش های مختلف مانند تماس تلفنی، ارسال ایمیل، ارسال پیامک و یا حتی راه اندازی کمپین بازاریابی و تبلیغات اشاره دارد. برخی از این آثار نیز ممکن است در راستای برندسازی باشند. در مقاله مدیریت برند و استراتژی برندسازی با این مفهوم جذاب در تجارت بیشتر آشنا می شوید. CRM چگونه بر فروش و بازاریابی تأثیر می گذارد؟ CRM بزرگترین و در حال رشد ترین دسته نرم افزارهای کاربردی سازمانی است. انتظار می‌رود که هزینه‌های جهانی CRM تا سال 2027 به 114.4 میلیارد دلار برسد. برای بقا، کسب‌وکار شما به یک استراتژی برای آینده نیاز دارد که حول مشتریان متمرکز شده و با فناوری مناسب فعال شود. به عنوان یک تجارت، مطمئناً اهدافی برای فروش و سودآوری دارید، اما دریافت اطلاعات به روز و قابل اعتماد در مورد پیشرفت خود می تواند دشوار باشد. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به شما دید واضحی از مشتریان می دهد. به طوری که در یک داشبورد ساده می توانید اطلاعات لازم در مورد مشتریان را در یک مکان مشاهده کنید. از مهمترین مزایای استفاده از نرم افزار CRM می توان به موارد زیر اشاره کرد: دسترسی آسان به اطلاعات مشتریان مانند خریدهای گذشته و سابقه تعامل به کارشناسان و نمایندگان فروش کمک می کند تا خدمات بهتر و سریع تری به مشتریان ارائه دهند. جمع‌آوری و دسترسی به داده‌های مشتری به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از طریق گزارش‌دهی، روندها و بینش‌های مربوط به مشتریان خود را شناسایی کنند. با CRM، یک رویکرد داده محور می تواند برای مدیریت و بهینه سازی کمپین ها و هدایت سفرهای مشتری برای پیش بینی دقیق تر رفتار مشتری استفاده شود. CRM تنها یکی از راه های افزایش فروش و جذب مشتری است. با استفاده از خدمات سئو می توانید با کمترین هزینه مشتری را از جستجوی گوگل جذب کنید. برای این کار کافیست به صفحه خدمات سئو وب مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد این راهکار ارزان و کاربردی به دست آورید و از تفاوت خدمات وبسیما با سایر مجموعه ها شگفت زده شوید. راهنمای خرید یک CRM مناسب برای کسب و کار حالا که می دانیم CRM چیست و چه تاثیری بر کسب و کار دارد، احتمالا به فکر خرید یک نرم افزار CRM مناسب افتاده اید. برای انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، ابتدا باید نیازها و اهداف کسب و کار خود را بشناسید و نقاط ضعف آن را بشناسید. به همین دلیل توصیه می کنیم در هنگام خرید از مشاوره کارشناس فروش نرم افزار استفاده کنید. اگر نرم افزار CRM نسخه آزمایشی یا رایگان دارد، حتما آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که سیستم برای کسب و کار شما مفید است. از سوی دیگر، هنگام خرید یک CRM مناسب، باید به امکان ارتباط با وب سایت و پلتفرم تجاری خود نیز فکر کنید. ما در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی وبسیما با کدنویسی انحصاری امکان ارتباط هماهنگ و سریع بین سیستم ارتباط مشتری و داده های موجود در کسب و کار را فراهم می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از روند کاری مجموعه وبسیما به صفحه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید. امکانات بهترین نرم افزار CRM سیستم ارتباط با مشتریان بسیار متنوع است که هر کدام با توجه به نیاز یک کسب و کار طراحی شده اند. به طور کلی در انتخاب بهترین سیستم ارتباط با مشتری باید به ویژگی های زیر توجه کرد: فضای گرافیکی ساده با کاربری آسان، وجود نسخه رایگان یا آزمایشی، امکان مدیریت فروش، بازاریابی و تبلیغات، داشتن BPMS. مدیریت ماژول یا فرآیند کار، قابلیت ادغام با نرم افزارهای دیگر، امکان مدیریت تلفن، پیامک و ایمیل، داشتن نسخه موبایل برای دسترسی آسان، امکان ارتقاء نرم افزار و افزودن ماژول و ابزارهای مختلف، مشاوره رایگان و پشتیبانی 24 ساعته، قیمت مناسب CRM در کنار استفاده از کانال های بازاریابی مختلف مانند سئو فروشگاه آنلاین و تبلیغات همسان، کسب و کار شما را متحول می کند. تیم ما در گروه وبسیما به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را از فعالیت های بازاریابی و ارتباط با مشتری خود بگیرید. برای آشنایی بیشتر با خدمات وبسیما به صفحه سئو فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید تا با اهمیت سئو و راهکارهای آن برای جذب مشتری بیشتر آشنا شوید. بهبود ارتباط با مشتریان با نرم افزار کاربردی CRM در این مقاله به سوال “نرم افزار CRM چیست” پاسخ دادیم و انواع و مزایای آن را برای کسب و کارها بیان کردیم. استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا داده های مشتری و کسب و کار را در کانال های ارتباطی خود و مشتری ذخیره کنید و از آنها برای برقراری ارتباط و حفظ مشتریان وفادار استفاده کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با سامانه ارتباط با مشتریان، در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان وبسیما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید